Tako neugledan, a tako zavodljiv: Sve su ludovale za Belmondom!

Krumpirast boksački nos, klempave uši, mesnate usne, krivi zubi… Jean-Paul Belmondo doista se ne doima kao tipična filmska zvijezda. Pa ipak, najveći redatelji otimali su se za njega a svjetske ljepotice gubile glavu za šarmantnim, duhovitim i samopouzdanim glumcem. Evo nekoliko zanimljivosti iz života neuništivog Francuza!

1. Rođen je 1933. u Neuilly-sur-Seineu, ljupkom gradiću pokraj Pariza. Otac Paul, priznati kipar, i majka Sarah, slikarica, djecu su odgajali u boemskom duhu, vodeći ih na izložbe i u kazalište te im dopuštajući da s njihovim prijateljima do dugo u noć sjede za stolom i sudjeluju u raspravama o umjetnosti. Jabuke neće pasti daleko od stabla: Jean-Paul će postati glumac, Alain filmski producent, a Muriel profesionalna plesačica. Za vrijeme Drugoga svjetskog rata, Paul je bio među umjetnicima koji su surađivali s nacistima; nekoliko puta je čak putovao u Njemačku kako bi sudjelovao u umjetničkim radionicama koje je organizirao Goebbels. Premda njegova podrška nije bila ideološke nego praktične naravi, vođena željom za nesmetanim izlaganjem, obitelj se nakon rata našla u teškoj situaciji. Kipar, kojeg su prije slavili, našao se u situaciji da se mora boriti za egzistenciju.

2. Prva velika Belmondova strast nije bila gluma već sport. Bio je vrstan nogometni vratar: pored njega, priča se, nije mogla proći nijedna lopta. Kad je prvi put navukao boksačke rukavice, svima je bilo jasno da je riječ o rođenom talentu. Znao je rušiti mladiće za glavu više i desetak kila teže od sebe, a udarce je primao stoički, kao da se ne radi o njegovom licu i tijelu. U ringu je bio poznat pod nadimkom Zvijer, koji mu je savršeno pristajao. Snovi o profesionalnoj karijeri raspršili su se kao mjehurić sapunice nakon što je, kao 16-godišnjak, obolio od tuberkuloze. Tjednima je lebdio između života i smrti, a kad je napokon ustao iz kreveta, izgledao je poput živog kostura a noge su ga jedva služile. Boksanje više nije bilo izbor. Nakon mature, iz četvrtog pokušaja upisuje studij glume. Još kao student, nastupio je u brojnim provincijskim kazališnim produkcijama. U kojoj ga mjeri tuđe mišljenje nije diralo, svjedoči sljedeća anegdota. Nakon što su kritičari sasjekli njegov nastup u Anouilhovoj “Medeji”, njegov komentar je bio: “Medeja je neuspjeh Jeana Anouilha. Predstavi, nažalost, nije mogla pomoći ni činjenica da sam ja glumio u njoj”.

3. Na velikom platnu je debitirao ulogom u komediji “Le copains du dimanche”, a u zvjezdanu orbitu lansirao ga je nastup u Godardovu adrenalinskom krimiću “Do posljednjeg daha”. Osim u Europi, postaje glumačka ikona u Americi, inače nesklonoj filmovima s titlovima. Zanimljivo, rad na filmu koji će postati klasik i začetnik francuskoga novog vala počesto je bio puka improvizacija. “Sve što sam na početku dobio bile su tri stranice kratkog teksta s okvirnom radnjom. Kad bismo ujutro stigli na snimanje, partnerica Jean Seberg i ja sjedili smo u obližnjem kafiću i ispijali kavu, dok je Godard pisao tekst za scene koje smo trebali snimiti tog dana. Replike smo često ‘brusili’ u hodu, bez puno ponavljanja. Godard je prekršio sva nepisana pravila režije ali je unatoč tome – ili baš zbog toga – film postigao strahovit komercijalan uspjeh”, prisjeća se Belmondo, dok o navodnoj aferi s partnericom Seberg džentlmenski šuti.

4. Zbog prgave naravi i dugog jezika, zamjerio se mnogima. Za ulogu u filmu “Itinéraire d’un enfant gâté”, drami Claudea Leloucha, nagrađen je Césarom, francuskom inačicom Oscara. Prestižnu nagradu odbio je primiti, zato što se kipar César Baldaccini, koji je dizajnirao statuu, svojedobno negativno izrazio o radovima glumčevog oca. “Fućkaš taj kipić, ionako je dozlaboga ružan – izgleda kao bat za meso. Ono što je važno jesu principi, a ja od svojih ne odstupam ni za milimetar!”, izjavio je.


5. Osim kao karakterni glumac, dokazao se kao akcijska zvijezda: sam je izvodio i najzahtjevnije vratolomije, s prezirom odbijajući da ga zamijene kaskaderi. “Tko nije spreman dati sto posto od sebe, ovim se poslom ne bi ni trebao baviti”, rekao je čovjek koji je u filmovima visio iz helikoptera, puzao po krovu jurećeg vlaka i igrao se s bengalskim tigrom… Nikakvo čudo da su neustrašivom strip-junaku Blueberryju “podarili” upravo Belmondovo lice!

6. Prvak europske kinematografije imao je vrlo turbulentan privatni život. Kao student, oženio se balerinom Elodie Constantin, s kojom je dobio kćeri Patriciju i Florence te sina Paula. Elodie, koja se zbog obitelji odrekla karijere, vrlo je brzo shvatila da joj muž neće biti oslonac u životu. Umjesto s djecom, slobodno vrijeme je provodio u zadimljenim krčmama, a o njegovim navodnim aferama (povezivali su ga, primjerice, s Brigitte Bardot) sirota žena mogla je čitati u tabloidima. Premda je zbog njih patila, na povremene “izlete” goroj je polovici gledala kroz prste… Sve dok ovaj nije izgubio glavu za zanosnom švicarskom glumicom Ursulom Andress. Kad joj je muž, bez imalo grižnje savjesti, priznao da njegovo srce kuca za drugu, povrijeđena Elodie podnijela je zahtjev za razvod braka te ga, nakon dvanaest zajedničkih godina, izbacila iz stana. Andress, kojoj su zbog golišavih scena američki mediji prilijepili nadimak “Undress”, zbog Belmonda je ostavila supruga, redatelja Johna Dereka. Nakon sedam godina, Francuza je ostavila zbog američkog kolege Ryana O’Neala.

7. Utjehu nakon raskida Belmondo je potražio u naručju talijanske kolegice Laure Antonelli, koja se u njega fatalno zaljubila. Činjenica da je bila u braku s komercijalistom Enricom Piacentinijem nije je spriječila da useli u stan šarmantnog Francuza. Tijekom devet godina, koliko je živjela s Belmondom, formalno je bila u braku, ali joj takve “tričarije” nisu smetale. S druge strane, smetala joj je činjenica da ovaj nije sposoban za vjernost, pa se par često svađao. Sit Laurine nesigurnosti i vječnog sumnjičenja, Belmondo ju je, na prilično hladan način, ostavio: jednostavno je spakirao njene stvari u kartonske kutije i rekao joj da uzme ostatak dana da iseli. Nesretna žena, koja je u njemu gledala središte svemira, doživjela je slom živaca. Nedugo nakon prekida, počela je piti kao smuk i drogirati se, a na kraju je završila i u zatvoru. Umrla je u siromaštvu, zaboravljena od sviju, a zadnje godine provela je tražeći spas u crkvi.

8. Trideset dvije godine mlađu plesačicu Nathalie Tardivel prvi je put ugledao na Roland Garrosu. Upoznali su se slučajno, zahvaljujući psima koje su poveli na turnir. Glumac je, naime, bio u potrazi za mužjakom za svoju terijericu, a kad je gotovo identičnog psića primijetio na rukama atraktivne plavuše, prišao joj je s tim ciljem. Kako je i Nathalie imala ženku, od “posla” nije bilo ništa ali su, umjesto četveronožaca, u klinču isti dan završili njihovi vlasnici. Nakon što je počela živjeti s Belmondom, Nathalie su mnogi optuživali da je sponzoruša. Da s vremešnim glumcem nije zbog novca nego zbog ljubavi, u devetnaest zajedničkih godina dokazala je nebrojeno puta. Iščupala ga je iz ralja depresije nakon što mu je obožavana kći Patricia poginula u požaru; požrtvovno ga njegovala nakon moždanog udara… Unatoč Nathalienom altruizmu, Belmondov sin Paul, vozač Formule 1, nikad je nije prihvatio. Na svadbi se nije pojavio, a ocu je prijekorno poručio da ni on nije bio uz njega kad ga je trebao. Belmondo, djed šestero unučadi, u sedamdesetoj godini ponovno je postao otac: Nathalie mu je rodila kćer Stellu Evu Angelinu. “Ona je nebeski dar… I dokaz da nisam još za staro željezo”, našalio se. Na Nathalienu žalost, nije bio “za staro željezo” ni u pogledu novih ljubavnih podviga. Ženu koja je bila uz njega kad mu je bilo najteže ostavio je zbog četiri desetljeća mlađe Belgijanke Barbare Gandolfini, Playboyeve “zečice”. Karma mu je pokazala svoje zube kad se starleta našla pod istragom belgijske policije zbog gospodarskog kriminala i organiziranja prostitucije. Da stvar bude gora, lakovjerni glumac uložio je pozamašnu svoticu u njene nezakonite poslove, zbog čega se i sam našao pod lupom organa zakona. Istina mu se, u svoj svojoj ružnoći, ukazala tek kad je čuo policijsku snimku razgovora u kojem Barbara govori ljubavniku da će se pokušati dočepati dijela Belmondovog bogatstva. Nakon toga je pobacao sve njene stvari kroz prozor i rekao joj da mu se nikad više ne javlja.

Piše: Lucija Kapural

Komentari