Na današnji dan

Uspješno testiran prvi Wankelov motor – 1957.

Cjelokupni je koncept motora dobio naziv po njemačkom inženjeru Felixu Wankelu.

Prva funkcionirajuća verzija tj. prototip Wankelovog motora, specifične verzije četverotaktnog motora s unutarnjim izgaranjem, stavljena  je u pogon 1. veljače 1957. godine. Wankelov je motor, za razliku od klasičnih klipnih motora, koristio rotirajuću ekscentričnu jezgru. Spomenuti funkcionirajući prototip izrađen je u njemačkoj automobilskoj kompaniji NSU, koja je sjedište imala u gradu Neckarsulmu (kasnije je uklopljena u Audi).

Prototip je nosio oznaku DKM 54, pri čemu je DKM bila kratica za Drehkolbenmotor (motor s rotirajućim klipom). Prototip DKM 54 razvijao je 21 konjsku snagu. Cjelokupni je koncept Wankelovog motora dobio naziv po njemačkom inženjeru Felixu Wankelu, koji je u kompaniji NSU razvijao takav motor, a već je znatno ranije radio na osmišljavanju rotirajućeg motora (još u razdoblju prije Drugog svjetskog rata). Wankel je u trenutku izrade spomenutog prvog uspješnog prototipa bio u 55. godini.

Kompanija NSU ujedno je bila i prva koja je ponudila tržištu model automobila pokretan Wankelovim motorom. Bio je to NSU-ov model Spider iz 1964. godine, koji je imao Wankelov motor s obujmom od 498 kubičnih centimentara i sa snagom od otprilike 37 kilovata (oko 50 konjskih snaga).

Komentari