Sajam elektronike u Las Vegasu predstavio prvi solarni gradski autić

Fotografija: Squad Mobility.

Tijekom najvažnijeg svjetskog sajma elektronike (CES) u Las Vegasu koji je održan između 6. i 12. siječnja 2024. predstavljen je prvi solarni gradski automobil. Ovaj auto na prvu djeluje kao igračka koja malo baca na Renault Twizy, koji je sličnog oblika, ali nema sve ove pogodnosti novog električnog autića.

Iza ovog mikroautomobila stoji nizozemska tvrtka Squad Mobility koju su osnovali Chris Klok i Robert Hoevers. Cilj im je bio razviti mali gradski auto na solarni pogon, koji će biti mobilan i pristupačan. Drugim riječima Klok i Hoevers su si postavili zahtjevne zadatke. Tvrtka je izradila do sada više prototipova, a auto je sada dostupan za prednarudžbe, kako za europsko tako i američko tržište. Isporuka je planirana za početak iduće godine.

Mikroautomobili Squad. Fotografija: Squad Mobility.

Za neke odlična opcija, a za druge gubitak vremena

Auto ima solarna ploču na krovu i iz tvrtke poručuju da solarni krov omogućava i prelazak 20 kilometara na osnovu sunčeve energije, što bi trebalo zadovoljiti male potrošače koji u prosjeku, prema analizama, prelaze oko 12 kilometara dnevno. Uz to ovaj auto ima mogućnost punjenja na baterije i s tim punjenjem prelazi oko 100 kilometara. Odlično je da  je baterijski sustav tako osmišljen da se jedna baterija puni dok se na drugoj vozi. Ono što se sigurno neće svidjeti ljubiteljima brzina je to što je maksimalna brzina ovog autića 45 kilometara na sat. Ovo je odlična opcija za kratke relacije, no za sve koji idu dalje vjerojatno će predstavljati prije gubitak vremena.

Ono što nas je iznenadilo je i to što je auto prostran i u njega stanu komotno dvije odrasle osobe, a iznad stražnje osovine su dva pomoćna sjedala za djecu ili prostor koji se može koristiti za odlaganje. Za sve one koji moraju znati mjere: vozilo je dugačko 2 metra, široko 1,2 i visoko 1,6 metara, dok je masa praznog automobila 272 kilograma. No nije sve samo pozitivno, pa oni koji su ga isprobali kažu da su imali problema s papučicama za gas i kočnice jer su preblizu smještene jedna drugoj zbog čega će vam biti potrebno nešto vremena za prilagodbu na ovu razliku.


Na prvu pristupačna cijena

Cijena je pristupačna na prvi pogled čak i za hrvatsko tržište, a iznosi bez poreza 5750 eura. No uvijek ima kvaka, a to je da je ova cifra bez dodatne opreme. U tu cijenu ne ulazi klima uređaj, što se može pretpostaviti, no problem je što u nju ne ulaze ni vrata. Znači sama vrata su u kategoriji dodatne opreme, a nije svejedno za kakva ćete se vrata odlučiti. Hoće li to biti poluvrata, znači ona niža i bez prozora ili puna vrata. O toj odluci ovisi i cijena, vrata se mogu skidati po potrebi, što je odlično za toplih dana. Puna vrata dižu vam cijenu za 1000 eura, a ako uzmete i klimu, bez koje se više očito neće ni moći, računajte još 2500 eura gore. Kada se to zbroji – cifra počinje biti manje pristupačna. No vozilo ima svojih prednosti, sjetite se parkinga u gradu ili činjenice da vašem tinejdžeru može pružiti samostalnost, a vama u starijoj dobi olakšati svakodnevicu. Ono što je sigurno da se svijet u kojem živimo sve brže tehnološki mijenja.

Piše: Sonja Kirchhoffer

Komentari