Nevjerojatno realistična digitalna rekonstrukcija: Engleski kralj uskrsnuo nakon više od pet stoljeća!

Engleski kralj Henrik VII. (1457. – 1509.), posljednji izdanak dinastije Lancaster te utemeljitelj vladarske dinastije Tudor, u povijesti je zapamćen kao čovjek koji je, u bitki kraj Boswortha 1485. godine, pobijedio i ubio zloglasnog Rikarda III., spletkara, bratoubojicu i izdajicu kojem je Shakespeare posvetio jednu od svojih najpoznatijih drama. Godinu dana kasnije, oženivši se za kćer Eduarda IV., povezao je kuće York i Lancaster, čime je tridesetogodišnji rat između Crvene i Bijele ruže napokon okončan. Njegovu vladavinu mogli bismo opisati kao apsolutističku, lukavu i iznimno pragmatičnu. Sklapanjem interesnih brakova, uspio je osigurati mir u zemlji. Nadalje, stekao je naklonost crkvenih poglavara diljem Europe, učvrstio englesku prevlast u Irskoj, modernizirao zastarjele zakone te pridonio razvoju trgovine i pomorstva, a stanje državne riznice za njegove se vladavine dramatično popravilo. Poput tolikih monarha prije njega, posljednje počivalište našao je ondje gdje je i okrunjen, u velebnoj Westminsterskoj opatiji. Pobjednika brojnih bitaka odnijela je tuberkuloza, u pedeset trećoj godini života. Dok su njegovi podvizi dobro istraženi, lik moćnog vladara bio nam je poznat tek po nekoliko ne odveć uspješnih portreta te pogrebnoj maski koju je načeo zub vremena. Zahvaljujući napretku tehnologije, sada nam je dostupna i nevjerojatno realistična trodimenzionalna rekonstrukcija njegova ozbiljnog lica. Grafički umjetnik Matt Loughrey uskrsnuo je pokojnog kralja na osnovu njegove pogrebne maske, podarivši mu toliko živ i izražajan pogled da se čovjeku čini kao da ga prati očima. Za taj podvig, koji je uključivao stvaranje kompleksnih algoritama, primjenu najnovijih dostignuća u fotogrametriji (znanosti i tehnici određivanja oblika, veličine i položaja nekog objekta snimanjem, mjerenjem i interpretacijom fotografskih snimaka) te ručno bojanje, trebala su mu otprilike dva mjeseca. “Kralj je patio od guše, što je vidljivo na svim njegovim likovnim prikazima, pa tako i na mojoj digitalnoj rekonstrukciji”, ispričao je umjetnik, dodajući kako je dugo razmišljao hoće li očite mane na pogrebnoj maski, poput loše obojane desne obrve i škiljava desnog oka, popraviti ili ostaviti takve kakve jesu. Odlučio se na potonju opciju – što zbog odavanja počasti umjetnicima koji su izradili masku, a što zbog želje da kraljevu licu podari karakter. Lomio se i oko odluke o dodavanju brade digitalnom monarhu. “Ne znamo pouzdano je li Henrik VII. nosio bradu no, ako gledamo trendove toga vremena, vjerojatno jest. Zato sam ga i ja napravio bradatim”, objašnjava Loughrey.

Piše: Lucija Kapural

Komentari