Na današnji dan

Više od 1.000 ljudi poginulo u sudaru brodova kod Kanade – 1914.

Norveški teretni brod SS Storstad pramcem je udario u bok putničkog broda i napravio na njemu rupu. Bilo je potrebno samo oko 14 minuta da putnički brod s više od 1000 putnika potone pod vodu.

Na današnji dan 1914. godine poginulo je 1.012 osoba pri sudaru dvaju brodova kod Kanade. Bila je to najteža mirnodopska pomorska nesreća u čitavoj kanadskoj povijesti. Do sudara brodova došlo je kad je norveški teretni brod SS Storstad pramcem udario u putnički brod RMS Empress of Ireland. Zanimljivo je da teretni brod nije potonuo, no putnički jest, i to povevši sa sobom u smrt spomenutih više od tisuću osoba.

Norveški teretni brod SS Storstad, sa 6,028 bruto registarskih tona, bio je namijenjen prijevozu ugljena. Bio je dužine 134 metra, dok je putnički brod RMS Empress of Ireland bio znatno veći, s čak 14.191 bruto registarskih tona i dužinom od 170 metara. Na brodu RMS Empress of Ireland bilo je u trenutku sudara 1.057 putnika i 420 članova posade.

Sudar se dogodio u prvim jutarnjim satima današnjeg dana, manje od 10 kilometara od kanadske obale. Još je bio mrak, a more je bilo prekriveno jakom maglom. Do danas je ostalo nejasno koji je od brodova bio odgovoran za nesreću. Navodno su se posade obaju brodova više puta oglašavale zviždaljkama za maglu.

U svakom slučaju, teretni brod SS Storstad pramcem je udario u bok putničkog broda i napravio na njemu rupu. Bilo je potrebno samo oko 14 minuta da RMS Empress of Ireland potone pod vodu.

SS Storstad imao je pramac kojem je, kao i Titanicu, podvodni dio bio duži od nadvodnog. Nakon te nesreće navodno su počeli povlačiti takav dizajn pramaca, jer su oni mogli poput dlijeta probiti podvodni dio drugog broda. Kasnije su izrađivani pramci čiji je nadvodni dio u dovoljnoj mjeri isturen prema naprijed, tako da se pri sudaru energija udara barem dijelom može potrošiti na nadvodnom dijelu broda, koji nije ugrožen od ulaska vode.

Komentari