Na današnji dan

Uvedeni revolucionarno brzi Shinkansen vlakovi u Japanu – 1964.

Otvaranje prve linije 1. listopada 1964. godine namjerno je bilo usklađeno s početkom Ljetnih olimpijskih igara u Tokyju, koje su otvorene 10. listopada. Prve vlakove za Shinkansen proizvele su kompanije Hitachi, Nippon Sharyo, Kawasaki Sharyo i Kinki Sharyo.

Dana 1. listopada 1964. godine uvedeni su brzi Shinkansen vlakovi u Japanu, kao revolucionarna novost u željezničkom prijevozu. Naziv Shinkansen u prijevodu s japanskog jezika znači otprilike nova glavna linija, a spomenutim je brzim vlakovima dan i nadimak Dangan Ressha tj. Vlak metak.

Prva linija Shinkansen mreže povezivala je Tokyo i Osaku, a nosila je naziv Tōkaidō Shinkansen. Bila je duga više od 500 kilometara, a vlakovi su na njoj uobičajeno vozili brzinom većom od 200 kilometara na sat, što je predstavljalo svjetsku revoluciju. Spomenuto otvaranje prve linije 1. listopada 1964. godine namjerno je bilo usklađeno s početkom Ljetnih olimpijskih igara u Tokyju, koje su otvorene 10. listopada iste godine. Prve vlakove za liniju Tōkaidō Shinkansen proizvele su kompanije Hitachi, Nippon Sharyo, Kawasaki Sharyo i Kinki Sharyo. S vremenom su uvođeni i moderniji vlakovi, koji su mogli postizati sve veće brzine.

Danas je linija Tōkaidō Shinkansen po broju prevezenih putnika daleko najprometnija brza željeznička linija na svijetu (preveze više od 5.000.000.000 putnika godišnje). U međuvremenu je brzina vlakova na toj liniji toliko porasla da je za put između Tokyja i Osake, dvaju najvećih japanskih gradova, u današnje vrijeme potrebno samo dva sata i dvadeset minuta.

Komentari