Na današnji dan

Prvo natjecanje 500 milja Indianapolisa – 1911.

Budući da je staza u Indianapolisu duga dvije i pol milje, natjecatelji su je morali obići točno 200 puta. Već na prvoj utrci bilo je poginulih – stradao je mehaničar Sam Dickson kad je vozilo u kojem se vozio kao suvozač udarilo u zid.

Prvo natjecanje na znamenitoj utrci 500 milja Indianapolisa održano je 30. svibnja 1911. godine. Autodrom u Indianapolisu, na kojem se utrka održava više od 100 godina zaredom, danas je najveće sportsko odredište takvog tipa na svijetu, s 257.000 sjedećih mjesta (za usporedbu, najveći nogometni stadioni na svijetu ne prelaze 150.000 sjedećih mjesta). Da stvar bude bolja, za vrijeme utrke 500 milja Indianapolisa na trkalištu se zna skupiti i do 400.000 ljudi.

Na prvom natjecanju, 1911. godine, predviđeni fond nagrada bio je najveći u dotadašnjoj povijesti automobilističkog sporta – 25.000 dolara – što je u ono vrijeme vrijedilo čak 37,615 kilograma zlata (današnje vrijednosti iznad 1,5 milijuna dolara). Duljina utrke određena je na 500 milja, što iznosi 804 kilometra i 672 metra.

Budući da je staza u Indianapolisu duga dvije i pol milje, natjecatelji su je morali obići točno 200 puta. Već na prvoj utrci bilo je poginulih – stradao je mehaničar Sam Dickson kad je vozilo u kojem se vozio kao suvozač udarilo u zid.

Pobjedu na prvom natjecanju 500 milja Indianapolisa odnio je Ray Harroun u vozilu Marmon Wasp s brojem 32. Harroun je tijekom utrke upotrijebio ogledalo za gledanje unatrag tzv. retrovizor, što mu je omogućilo vožnju bez suvozača (ranije su suvozači upozoravali vozače na susjedna vozila izvan vidnog polja). Takav njegov nov način vožnje, bez suvozača, bio je kontroverzan, ali mu je pobjeda ipak priznata. Harrounova prosječna brzina tijekom utrke bila je oko 120 km/h.

Komentari