Na današnji dan

Prvi let prototipa bombardera B-29 Supertvrđava – 1942.

B-29 Supertvrđava ostao je do danas najpoznatiji po činjenici da je korišten za bacanje nuklearnih bombi na Hirošimu i Nagasaki.

Dana 21. rujna 1942. godine prvi je put poletio prototip američkog bombardera B-29 Supertvrđava (engl. Superfortress). Radilo se o teškom bombarderu čiji je razvoj pokrenut još u vremenu prije Drugog svjetskog rata. Ipak, taj je bombarder postao dostupan američkoj vojsci tek tijekom rata. Spomenuti prvi let prototipa obavljen je u vrijeme kada se tijek rata već okretao u korist saveznika. U punu službu stavljen je B-29 tek u svibnju 1944. godine.

B-29 Supertvrđava ostao je do danas najpoznatiji po činjenici da je korišten za bacanje nuklearnih bombi na Hirošimu i Nagasaki. Za te potrebe korištene su specijalne verzije B-29, tzv. Silverplate izrade, a letjelice koje su bacile nuklearne bombe zvale su se Enola Gay (Hirošima) i Bockscar (Nagasaki). To je jedan od rijetkih primjera u povijesti da su u javnosti ostali poznati pojedinačni bombarderi po svojim dodijeljenim imenima.

B-29 bio je opremljen prostorom za posadu pod tlakom, što je omogućavalo mnogo komforniji let na velikim visinama (nijedan prethodni bombarder nije imao kompletan prostor za posadu pod tlakom pa je znalo dolaziti do teškog iscrpljivanja posade). Bombarder B-29 imao je 11 članova posade, što je razmjerno mnogo (za usporedbu, američki bombarderi B-2 Spirit, koji su danas u upotrebi, imaju samo dva člana posade). Od spomenutih 11 ljudi, četvorica su bila zadužena za upravljanje strojnicama za obranu zrakoplova. Naime, B-29 je posjedovao čak 8 teških strojnica (kasnije povećano na 10) smještenih na četiri mjesta kojima se upravljalo daljinski.

Unatoč spomenutim strojnicama, glavna je obrana zrakoplova B-29 zapravo bila velika visina na kojoj je letio, koja ga je činila teško dohvatljivim lovcima i protuzračnoj obrani. Spomenuti prostor za posadu pod tlakom bio je raspoređen na zanimljiv način. Naime, prostor za bombe nije bio pod tlakom, tako da se po dužini zrakoplova posada kretala po tunelu pod tlakom.

Komentari