Na današnji dan

Poginula glumačka diva Ena Begović – 2000.

Pokrenut je sudski postupak protiv Eninog posinka Lea Radeljaka, koji je vozio automobil, no on je na kraju oslobođen krivnje, jer je postojala mogućnost da se mjenjač sam prebacio u položaj R zbog tehničkog kvara. Naime, u SAD-u je bilo mnogo pritužbi oko tog tipa mjenjača.

Jedna od najslavnijih hrvatskih glumica 20. stoljeća tragično je preminula 15. kolovoza 2000. godine. Nesreća se dogodila na otoku Braču, u mjestu Splitska između Supetra i Postira. Ena Begović putovala je sa suprugom Josipom Radeljakom u Splitsku na ručak k obiteljskoj prijateljici. Putovali su u vozilu Jeep Grand Cherokee, kojim je upravljao Leo Radeljak, Enin posinak star 18 godina. U automobilu je bila i Enina kćer Lana, stara tek oko mjesec i pol dana, te Enina majka Tereza.

Kad je vozilo došlo na uzbrdicu od oko 20%, Leo i Josip Radeljak odlučili su zamijeniti mjesta. Razlog nije dovoljno poznat. Po nekim navodima Leo nije mogao svladati uzbrdicu, a po drugima je bio prethodno razbio maglenku, pa je otac odlučio voziti umjesto njega. Kad su izašli iz vozila, ono se počelo kretati unazad, sletjelo je s ceste, prevrnulo se na krov i završilo pokraj obližnje kuće. Ena Begović preminula je od frakture lubanje i ozljede mozga. Njena malena kći Lana teško je ozlijeđena, ali je preživjela nakon boravka u bolnici. Enina majka Tereza dobila je prijelom ključne kosti.

Kontroverzno je bilo pitanje tko je odgovoran za nesreću. Leo Radeljak je svakako povukao ručnu kočnicu, no ona nije bila dovoljna da zadrži vozilo na nizbrdici. Vozilo je imalo automatski mjenjač i Josip Radeljak je tvrdio da je Leo ostavio ručicu u propisnom položaju P (za parkiranje). Naknadnim je pregledom ustanovljeno da je ručica nakon nesreće bila u položaju R (za kretanje unazad). Josip Radeljak pokrenuo je tužbu protiv proizvođača automobila, kompanije Daimler-Chrysler. U Hrvatskoj je pokrenut sudski postupak protiv Lea Radeljaka, no on je na kraju oslobođen krivnje, jer je postojala mogućnost da se mjenjač sam prebacio u položaj R zbog tehničkog kvara. Naime, u SAD-u je bilo mnogo pritužbi oko tog tipa mjenjača.


Komentari