Na današnji dan

Otvorena njemačka autocesta Berlin–München – 1938.

Reichsautobahn Berlin-München Durch die Elb- und Muldenniederung führenden Strecke der RAB. südöstlich Dessau. Auf dem Mittelstreifen hat man die alten Eichen, das Wahrzeichen des parkähnlichen Wiesengeländes stehen gelassen. Fot. Schw. Juni 1939

Gradnja autocesta smanjila je, doduše, nezaposlenost u Trećem Reichu tijekom razdoblja tzv. Velike depresije, no ne u mjeri u kojoj su nacisti to željeli prikazati u propagandne svrhe.

Dana 5. studenog 1938. godine otvorena je njemačka autocesta imena Reichsautobahn Berlin–München. Koncept tzv. autocesta Reicha (njem. Reichsautobahnen) postojao je već u Weimarskoj Njemačkoj, no nacisti su ga na čelu s Adolfom Hitlerom prihvatili nakon svog dolaska na vlast 1933. godine i iskoristili za masovnu propagandu.

Gradnja autocesta smanjila je, doduše, nezaposlenost u Trećem Reichu tijekom razdoblja tzv. Velike depresije, no ne u mjeri u kojoj su nacisti to željeli prikazati u propagandne svrhe. Do kraja 1935. godine sagrađeno je u Njemačkoj samo oko 108 kilometara autocesta, do kraja 1936. već 1.087 kilometara, do kraja 1937. godine 2.010 kilometara, a do kraja 1938. godine dovršeno je 3.046 kilometara. Takav rast prekinuo je dolazak Drugog svjetskog rata, a brojka od 4.000 kilometara nikada u Trećem Reichu nije dosegnuta. Autocesta na potezu Berlin–München bila je duga više od 500 kilometara, a osim što je spajala velegradove Berlin i München, bila je važna i jer je prolazila pokraj Leipziga, Bayreutha, Nürnberga i Ingolstadta. Danas tom trasom prolazi njemačka savezna austocesta A9 (njem. Bundesautobahn 9).


Komentari