Na današnji dan

Čovjek koji je stvorio Hyundai – najveću brodograđevnu tvrtku na svijetu (2001.)

South Korean business tycoon Chung Ju-yung, founder and honorary chairman of Hyundai Group, speaks to the press at Panmunjom Freedom House, Republic of Korea, Oct. 27, 1998. Mr. Chung donated 501 head of cattle and the 50 vehicles to North Korea. Chung had given the North Koreans 500 head of cattle earlier this year in June.

Dana 21. ožujka 2001. godine umro je korejski poduzetnik Chung Ju-yung, vrlo značajan po tome što je osnovao veliku korporaciju Hyundai, a imao je i izravnu kontrolu nad njom sve do svoje smrti. Chungovi rođaci i danas upravljaju velikim dijelom kompanija nastalih od Hyundaija. Dapače, te kompanije zajedno čine danas najveću južnokorejsku industrijsku konglomeraciju.

Ime Hyundai danas nosi automobilska kompanija Hyundai Motor Group koja je već na četvrtom mjestu na svijetu po proizvodnji automobila (ispred nje samo su Toyota, Volkswagen i General Motors). Zanimljivo je da je Hyundai Motor Group vlasnik i velikog dijela dionica drugog poznatog korejskog proizvođača automobila – Kia Motorsa.

Još je možda značajnije da je Hyundai Heavy Industries danas najveća brodograđevna kompanija na svijetu. Hyundai može teoretski graditi brodove do 1.000.000 tona nosivosti. Osim toga, Hyundai se bavi i čeličnom industrijom, proizvodnjom dizala, financijama, te drugim djelatnostima.

Chung Ju-yung, osnivač Hyundaija, bio je skromnog podrijetla i svoje je bogatstvo izgradio gotovo iz ničega. Mladost mu je bila teška, jer je Koreja u to doba bila pod japanskom okupacijom. Dva započeta posla (trgovinu rižom i automehaničarsku radionicu) morao je prekinuti zbog japanske represije. Tek nakon Drugog svjetskog rata postigao je pravi uspjeh. Godine 1946. osnovao je kompaniju Hyundai (to ime na korejskom otprilike znači modernost).

Zanimljivo je da je kompanija Hyundai zapravo započela kao graditeljska tvrtka. Chung Ju-yung uspio je nakon Drugog svjetskog rata dobiti velike ugovore za gradnju objekata u svrhu poslijeratne obnove Koreje. Hyundai je tako gradio brane, autoceste, brodogradilišta, pa čak i nuklearnu elektranu. Dobro mu je došlo to što je njegov mlađi brat znao engleski jezik te bio u dobrim odnosima s američkim vojnicima. Tako je započela priča o Hyundaiju koja traje do danas.


Komentari