Zanimljivosti o metalnom ljepotanu: Kako je nastala “bembura”?

Brzina, elegancija i pouzdanost samo su neke od asocijacija na automobile koje proizvodi BMW, u našim krajevima poznate kao “bembure”. Donosimo zanimljivosti o ovim metalnim ljepotanima!

Tvrtka je isprva proizvodila – avionske motore!

Temelji BMW-a postavljeni su 1913. godine, kad je njemački inženjer Karl Rapp osnovao tvrtku “Rapp Motoren Werke”, koja je proizvodila avionske motore. Četiri godine kasnije, nakon što se kompanija našla na rubu bankrota, preuzimaju je Austrijanci Franz Josef Popp i Max Fritz, te mijenjaju naziv u “Bayerische Motoren Werke”, skraćeno BMW. Ubrzo bilježe prvi veći uspjeh: dvokrilac s njihovim motorom oborio je svjetski visinski rekord. Ipak, u teškim poslijeratnim godinama malo tko se interesirao za avionske motore. Čelnici tvrtke šansu su vidjeli u proizvodnji motocikala, a potom i automobila, i nisu pogriješili.

Inspiracija Warholu i Koonsu

BMW-ov logotip, kružnica s kvadratima plave i bijele boje, više se puta mijenjala kroz povijest (na slici!). Supotno uvriježenome mišljenju, ne predstavlja avionsku elisu, nego boje bavarske zastave. Dakako, logo nije bio jedini dio automobila koji se mijenjao s vremenom. Otkad je, davne 1975. godine, Hervé Poulain zamolio pop art umjetnika Alexandera Caldera da mu oboji BMW za utrku 24 sata Le Mansa, deseci bavarskih automobila dobili su pečate glasovitih umjetnika poput Andyja Warhola, Roya Lichtensteina i Jeffa Koonsa.

Groblje metalnih ljubimaca 

Posebna zanimljivost u svijetu BMW-a jest tzv. “groblje”. Na ovo mjesto, za javnost zatvoreno, otpremaju se modeli koji nisu doživjeli serijsku proizvodnju. Kad smo već kod groblja, valja spomenuti slučaj Stevea Marsha. Kad je ovaj engleski poduzetnik i automobilski fanatik 2010. godine otišao na “vječna lovišta”, rodbina mu je na grob stavila spomenik u obliku njegova omiljenog BMW-a. Granitni spomenik koštao je 76.000 dolara – skoro kao pravi BMW!

Divno vozilo, grozni vozači

Rašireno je mišljenje da su vlasnici BMW-a u arogantni gadovi. Čini se da u tome ima nečeg. Prije desetak godina, britanski “Daily Mail” objavio je rezultate višegodišnje studije, prema kojoj su upravo vlasnici BMW-a najgori sudionici prometa. Navodno su agresivni za volanom, ponašaju se kao da drugi ne postoje, prestrojavaju se bez korištenja žmigavaca te redovito zauzimaju dva mjesta na parkingu. Najgori od najgorih, zaključak je istraživanja, vlasnici su BMW-a u – plavoj boji!

Piše: Lucija Kapural

Komentari