Višak vremena, manjak pameti: Najbizarniji internetski trendovi

Internet, izum koji je doprinio razmjeni informacija, brzom usvajanju znanja i uživanju u besplatnoj pornografiji, ujedno je moćan alat za zaglupljivanje masa. U zadnja dva desetljeća, mreža svih mreža doslovce je preplavljena snimkama glupih ljudi koji, izvodeći glupe stvari, pokušavaju impresionirati druge glupe ljude. Donosimo listu najbizarnijih internetskih trendova!

Glava u frižideru

Ako u internetsku tražilicu upišete broj 241543903, dobit ćete cijelu paletu fotografija ljudi s glavama u frižideru. Neki će jednostavno nasloniti obraz pored jogurta i parizera; oni ambiciozniji poigrat će se photoshopom pa ćete steći dojam da im je glava odrezana a potom stavljena u duboko smrzavanje. Pripadnice ljepšeg spola, pak, nerijetko će pozirati u golišavom izdanju, trudeći se da duckface bude postojan i na minus deset. Sve je počelo 2009. godine, kad je njujorški “slobodni umjetnik” David Horvitz, u nedostatku pametnijeg posla, krenuo zadavati mahnite izazove internetskim pratiteljima, poput onog da nagi recitiraju upute s praška za rublje kao da je poezija. Malo-pomalo, od njih je zatražio da gurnu glavu u hladnjak, a potom fotografije svoga junačkog pothvata objave na internetu, pod šifrom 241543903. Što mu, dovraga, znače te znamenke? Odgovor je prozaičan – riječ je o serijskom broju Horvitzova hladnjaka! Prva fotografija ovog tipa objavljena je u travnju te godine, da bi do srpnja stotine tisuća zamrznutih glava preplavile internet. U pola godine, koliko je ludilo trajalo, poduzetni Horvitz dao je tiskati “čarobni broj” na majicama, šalicama i kapama, na čemu je “kapnula” i lijepa lovica.

Žive daske

Kad je ekipi dosadilo gurati glave u duboko, rođen je novi, još gluplji trend – planking (na slici!). U nedostatku boljeg izraza, ovu bismo pošast mogli prevesti kao “daskarenje”. Evo o čemu je riječ: legnete potrbuške, skupljenih nogu, ruke približite tijelu, date nekome da vas slika u tom položaju, a potom fotografiju plasirate na internetsko bespuće, željni shareova i britkih recenzija koje se kreću u rasponu od “Cool” do “Wow, čovječe!”. Prvi zabilježen slučaj oponašanja daske datira iz 2009. godine, kad se komičar Tom Green dao slikati ležeći poput trupla, da bi fotografiju objavio na internetu uz komentar: “Poznat sam po aktivnosti u krevetu”. Dok je onima s mrvom zdravog razuma pozlilo od takva zahodskog humora, američki školarci masovno su počeli oponašati Greenovu pozu. Pioniri plankinga daske su glumili po kaučima i livadama, a kad je to prestalo biti pomodno, počeli su se natjecati tko će se fotografirati na maštovitijem mjestu. Jedni su to činili s glavom uronjenom u nužnik, drugi na željezničkim prugama, krovovima, policama za knjige, računalima, crkvenim zvonicima, avionskim repovima, sirotim kućnim ljubimcima, kontejnerima i stupovima ulične rasvjete, a oni vješti u photoshopu pretvarali su se da levitiraju ponad krajobraza. Ludila nisu bile pošteđene ni “zvijezde” poput Kim Kardashian i Justina Biebera. Bizarni trend odnio je nekoliko života, primjerice, onaj 20-godišnjeg Actona Bealea. U proljeće 2011. godine, ovaj Australac “daskario” je na balkonskoj ogradi, a baš kad je htio ustati na noge junačke i proslaviti podvig, skliznuo se, pao sa sedmog kata i ostao na mjestu mrtav. Njegova žrtva ipak nije bila uzaludna: posthumno je odlikovan “Darwinovom nagradom”, priznanjem za najvećeg glupana godine.

Lažna dekapitacija

Ne smijemo zaboraviti ni tzv. horsemanning (u izrazito slobodnom prijevodu: “konjoglavljenje”). Za insceniranje ovog prizora potrebne su dvije osobe: jedna zauzme pozu u kojoj se vidi tijelo ali ne i glava; druga onu u kojoj je vidljiva samo glava. Rezultat bi trebao biti morbidan koliko i urnebesan: promatrač stječe dojam da se radi o jednoj osobi, koja je – zabave radi – odšarafila vlastitu glavu, a potom je ležerno odložila na drugo mjesto. Trend, iznenađujuće, uopće nije nov. Rodio se koncem dvadesetih godina prošlog stoljeća, tijekom tužnih godina prohibicije. Kako nisu mogli kratiti vrijeme uz dobru kapljicu, ljudi su tada osmislili novu zabavu: fotografirali su se na ovaj način. Pošast je doživjela uskrsnuće 1999. godine, nakon što se Burtonov gotički horor “Sanjiva dolina” pojavio u kinima, a naziv duguje liku bezglavog konjanika.

Piše: Lucija Kapural

Komentari