Samo za odrasle: Najuzbudljivije erotske scene u filmskoj povijesti

Što određeni film čini zanimljivim? Je li to napeta radnja, nadahnuta gluma, sigurna redateljska ruka, iznošenje dubokih životnih istina? Dakako, sve su to dobrodošli sastojci, no čak i najveći od najvećih sineasta znaju da scene seksa, diskretno ubačene u radnju, nipošto ne odmažu. Za vas smo odabrali najuzbudljivije erotske scene u povijesti sedme umjetnosti!

Oficir s ružom, 1987.

Kako se osvetiti klasnom neprijatelju? Tako da ga poševiš! Tako barem misli Dejan Šorak, redatelj erotikom nabijene drame “Oficir s ružom”. Radnja se odvija 1945. godine, u tek oslobođenom Zagrebu. Partizanski oficir Petar Horvat, pun partijske mudrosti kao šipak koštica, s curom Ljiljanom useljava u elegantni građanski stan udovice Matilde Ivančić (glumi je mlada Ksenija Pajić). Matilda, sofisticirana buržujka koja pije čaj iz secesijskih šalica, opušta se uz klasiku i nosi skupe kostime bež boje, mora slušati lupetanje egzaltiranih partizana na temu revolucije jer, što se može, oni su pobjednička strana. Ljiljana, prostodušna seljančica, preko ušiju je zaljubljena u Petra, dok je ovaj, kako i dolikuje jednom muškarcu i heroju, hladan kao špricer. Premda stalno podbada Matildu na klasnoj osnovi, Petar ipak nije ćorav: komparativnom analizom, uviđa da je udovica, pa bila i deset puta buržujka, puno bolji komad od njegove razbarušene cure u kaljačama. Oficir odlazi toliko daleko da, kad ga nitko ne gleda, umjesto u “Po šumama i gorama” uživa u Mahleru. Matilda počinje uviđati da pod njegovim mišićavim plećima kuca nježno srce. Slijedi kultna scena: nakon predigre na balkonu, koja uključuje mazanje leđa “Niveom”, buržujka više ne uspijeva kontrolirati uzavrele strasti. Pod okriljem noći, odjevena u decentnu bijelu spavaćicu, uvlači se u krevet klasnog neprijatelja i polaže mu ruku na rame. U tom trenutku gubi hrabrost, pa ne zna što bi dalje. Oficir nema takvih problema: premda netom probuđen, baca se na nju poput razjarenog bika i uzima je onako grubo, vojnički.

Mulholland Drive, 2001.

Nakon prometne nesreće koja možda jest a možda i nije pokušaj ubojstva, zamamna crnka gubi pamćenje. Ulazi u sobu jeftina hotela. Ubrzo joj se pridružuje plavuša, ništa manje privlačna. Crnka želi otkriti što joj se dogodilo. Plavuša joj želi pomoći. Kovčeg pun novca i zagonetni plavi ključ prvi su dio slagalice koja bi trebala otkriti identitet crnke. Do ove točke, “Mulholland Drive” funkcionira kao klasičan film s linearnom narativnom strukturom. Nakon nje, propadamo u ponor Lynchova ludila. Trenutačno nam nije važno jesu li bizarni događaju koji slijede san ili java, shizofrena projekcija ili drogom uzrokovano ludilo: zanimaju nas ponajprije crnka i plavuša. Prvu je utjelovila Laura Harring, drugu Naomi Watts – komadi o kakvima većina smrtnika može samo sanjati (na slici!). Ono što slijedi nadmašuje i najluđe snove: nakon čašice-dvije viskija, crnka i plavuša završavaju u krevetu, preciznije, ofucanom otomanu zelene boje. Plavuša, odjevena samo u kratke hlačice, hvata crnku za grudi. Nakon vruće akcije jedna na jednu, crnka dolazi na lošu ideju: “Ne bismo ovo smjele raditi!”. Srećom, plavuša ne posustaje sve dok njena draga – zajedno s gledateljima – ne ispusti dubok uzdah zadovoljstva. Poslastica za istinske filmoljupce!


Tajnica, 2002.

Ako maštate o seksu na radnome mjestu, a ni sadomazohističke igrice nisu vam mrske, “Tajnica” je film po vašoj mjeri. Radnja prati odnos šefa i, je li, tajnice, koji od regularnog mobbinga polako prerasta u perverziju teške kategorije. Pokazuje se, međutim, da tajnica nije nemoćna žrtva: nastrana je baš poput svoga nadređenog, ako ne i gora. Ona je, naime, submisivna žena koja uživa u tome da je ponižavaju i tuku. On je partner iz njenih snova – moćan čovjek i rođeni sadist. Za “mazo” dio priče zaslužna je Maggie Gyllenhaal; za ono “sado” pobrinuo se James Spader, glumac koji kao da je doktorirao na fakultetu za divlje perverzije (seksualne opačine uvjerljivo je izvodio i u filmovima “Sudar” te “Seks, laži i videovrpce”). Scena koja je stekla kultni status je sljedeća: nakon što je pretipkala neko službeno pismo, tajnica ga odnosi šefu na potpis. Ovaj joj naređuje da se prsima nasloni na stol. Dok ova polako čita pismo, udarci počinju pljuštati po njenoj isturenoj stražnjici. Umoran od te zahtjevne aktivnosti, šef i sam položi ruke na stol, dok njegova žrtva tiho jeca. Baš kad se gledatelj rasrdi zbog ovakva zlostavljanja, tajnica nježno pomiluje šefov dlan a potom se sretno nasmiješi. Nema što, ukusi su različiti!

Piše: Lucija Kapural

Komentari