Najpoznatije filmsko čudovište izradio je nadrealistički umjetnik, od ljudskih, zmijskih i automobilskih dijelova!

Radnja kultnog horora “Alien”, remek-djela Ridleya Scotta iz 1979. (u nas prevedenog kao “Osmi putnik”), vrlo je jednostavna: agresivno izvanzemaljsko biće vreba i redom tamani članove posade teretnoga svemirskog broda. Ono što je, međutim, originalno upravo je izgled tog stvorenja. Aliena je dizajnirao švicarski nadrealistički slikar, kipar i scenograf Hans Rudolf Giger (1940. – 2014.), poznat po stiliziranim biomehaničkim inovacijama.

Izvanzemaljčevo tijelo izradio je od posebne vrste plastelina, u koju je inkorporirao najrazličitije elemente – od kralježnice divovske zmijurine do ispušnih cijevi “Rolls Roycea”. Cilindrična glava čudovišta, obdarena s čak dvije čeljusti falusnog oblika, izrađivala se odvojeno. Napravio ju je stručnjak za specijalne efekte Carlo Rambaldi, pomno slijedeći Gigerove nacrte, a sastojala se od 900 pomičnih dijelova. Kao “lice” čudovišta korišten je dio ljudske lubanje, kojeg je Rambaldi prekrio sjajnim sivim silikonom, a slinu koju stvor obilno ispušta “glumio” je rastopljeni žele, pomiješan s kondomima narezanim na komadiće. Jaja iz kojih se izvanzemaljci izliježu Giger je pak napravio od fiberglasa mliječne boje, a “zametak” koji se veselo bacaka pod njihovom providnom korom zapravo su prsti redatelja Scotta – u rukavicama od lateksa! U prvotnoj verziji, izvanzemaljac je trebao imati sitne crvene oči, ali je Giger zaključio kako će se dojam strave intenzivirati ako ostavi samo prazne duplje, tako da se ne zna kamo stvor gleda. Bio je itekako u pravu!

U većini scena, Aliena je portretirao Bolaji Badejo (1953. – 1992.), nigerijski student kojeg je šef castinga slučajno upoznao u kafiću. Oduševljen mladićevom građom (bio je visok 218 centimetara i izrazito mršav) odlučio je da će po njegovom tijelu raditi odljev u gipsu. Osim što je morao naučiti disati pod kostimom, Badea su poslali na ubrzani tečaj tai-chija, kako bi usvojio predatorske kretnje.

Piše: Lucija Kapural

Komentari