Najluđe reklame u povijesti: Beba s čavlima na licu i diktator mekane kose

Postoji li išta iritantnije od bloka reklama koji vam uvale u najnapetijem trenutku filma? Da stvar bude gora, većina tih reklama nepodnošljivo je glupa: od anoreksičnih manekenki koje s orgazmičkim izrazom lica proždiru čokoladu, preko antipatičnih tinejdžerica koje vas pokušavaju uvjeriti da je imati menstruaciju nešto divno, sve dok je uz vas uložak sa super-upijajućim moćima, do gugutavih bebica ili mačića koji bi vas trebali raznježiti i nagnati na mahnito trošenje. Ipak, i među marketinškim stručnjacima ima ljudi s  originalnim, katkad šokantnim idejama. Evo nekoliko nezaboravnih primjera!

Odabrao Adolf Hitler

Logori smrti, genocid i zlo s brkovima asocijacije su koje padaju napamet pri spomenu Adolfa Hitlera. Turski marketinški stručnjaci 2012. godine su imali drugačiju viziju diktatora – u njemu su vidjeli idealnu osobu za prodaju muških šampona. Uzeli su snimku jednog od führerovih ekstatičnih govora, popraćenih manijakalnim mahanjem rukama, i na to montirali svoj reklamni slogan. “Niste valjda curica da koristite ženski šampon?!” urla Hitler u reklami. “Ako ste muško, a moji sljedbenici su muškarci, koristit ćete ultimativno sredstvo za njegu muške grive – ‘Biomen’! Samo ‘Biomen’ muškarac jest stopostotni muškarac!”, završava on s rukama podignutim u zrak, dok mase oduševljeno kliču. Reklama je izazvala val protesta židovskih grupa diljem svijeta, pa je ubrzo zabranjena. Njeni su autori, međutim, postigli cilj: svi su čuli za “Biomen”. Tko zna, možda ga je netko i isprobao!


Tako sam gladan da ću pojesti vlastitu glavu!

Da smo kao djeca vidjeli reklamu za sladolede “Little Baby’s” iz 2012. godine, vjerojatno nikad više ne bismo pojeli ni zalogaj smrznutog deserta! Ideja za promotivni spot, uvjereni smo, pala je napamet osobi s psihopatskim tendencijama: u njemu možemo vidjeti čovjekoliko biće prekriveno bijelom masom koja se cijedi, što bi, pretpostavljamo, trebao biti sladoled od vanilije. Izbečenih očiju, prestravljenog izraza lica, stvorenje za koje ne možemo odrediti je li muško ili žensko uzima veliku žlicu te počinje jesti vlastitu glavu. U pozadini se čuje glas milozvučan poput onoga u Dartha Vadera: “Postoji razlog zbog kojeg je moja koža tako glatka i blistava – svakodnevno jedem sladolede ‘Little Baby’s’. To me pomlađuje, čini moje noge laganima. Volim svoj posao, volim svoj život. Oni koji, poput mene, jedu sladolede ‘Little Baby’s’, kimaju i namiguju jedni drugima s velikim entuzijazmom. Sladoledi ‘Little Baby’s’ nisu hrana – oni su osjećaj!”. Toplo se nadamo da ovakve osjećaje nikad nećemo iskusiti…

Zabavna strana silovanja

Rusi možda nisu sinonim za dobar ukus, ali im se ne može osporiti da imaju smisla za humor… Onaj najcrnje vrste. Njihova reklama za votku “Belvedere” iz 2010. godine počinje poput jezivog trilera: prestravljena djevojka bježi mračnom uličicom, dok je muškarac prijetećeg izraza lica dostiže. Grabi je za vrat i pokušava oboriti na tlo kako bi je silovao, a nesretnica se u panici otima i vrišti. I baš kad pomislite da će neki didaktičan glas u pozadini reći “Šutnja nije rješenje, prijavite svako nasilje” ili nešto slično, ono što vaše uši hvataju sljedeće su riječi: “Za razliku od nekih žena, ‘Belvedere’ uvijek klizi glatko”. Feministkinje su se, dakako, povampirile zbog kontroverzne reklame, govoreći kako ona trivijalizira čin silovanja smještajući ga u zabavan kontekst, a neke su čak tvrdile da “neukusna marketinška dosjetka potiče seksualne napade”. Duhovito ili degutantno? Procijenite sami!

Želiš se ubiti? Ne u našem autu!

Ako ste mislili da samoubojstvo ne može biti zabavno, po svoj prilici niste pogledali reklamu za “Hyundai X35” iz 2013. godine. Na njenom početku, vidimo muškarca koji se odlučuje skončati s mizerijom od života. Sjeda u automobil a potom se, dok mu krokodilske suze klize niz lice, pokušava utamaniti ispušnim plinovima. Poput čuvenog samoubojice iz stripa “Alan Ford”, biva osujećen u svom naumu: zluradi glas u pozadini govori kako “Hyundai X35” radi na vodik i ne ispušta C02 te kao takav – he, he – ne može poslužiti u suicidalne svrhe. Siroti čovjek izlazi iz vozila, podjednako depresivan, te odlazi u suton…. Valjda kako bi potražio uže. Europska podružnica “Hyundaija” na kraju je morala izdati priopćenje s isprikom, jer je reklama mnoge šokirala. Među prosvjednicima je bila mlada Engleskinja Holly Brockwell, čiji se otac ubio na način vrlo sličan onome na koji je to zamalo učinio glavni lik u reklami. “Smatram da moje suze nisu opravdane vašom zabavnom porukom”, napisala je na blogu. “Osjećala sam se prazno. Htjela sam svoga tatu. Ne razumijem zašto me skupina stranaca morala rasplakati da bi mi prodala auto”.

Čavli i mali đavli

Reklame za deterdžente u pravilu su dosadne kao promatranje boje koja se suši, što nije ni čudno – postoji li išta dosadnije od pranja rublja? Ne i ona za “Popeye”! Scena prva: dražesna bebica rumenih obraščića sjedi u kolicima i veselo maše ručicama. Scena druga: beba se više ne smije, možda zato što sa stotinjak čavala koji joj strše iz lica podsjeća na čudovište iz horora “Hellraiser”. Scena treća: kadar se zatamnjuje, a nježni ženski glas upozorava: “Bilo bi šteta izgubiti ovu mekoću zbog lošeg deterdženta!”. A mi mislili da je ono sa sladoledom bolesno…

Piše: Lucija Kapural

Komentari