Najgore uloge svih vremena: Osvetoljubivi morski pas i ubojiti trol

Vjerojatno ne postoji holivudska zvijezda koja u filmografiji ne bilježi barem jedan podbačaj. To se u pravilu odnosi na teturave početke, kad je bilo važno ugrabiti bilo kakvu ulogu i nadati se kako će upravo ona odškrinuti vrata prema značajnijim filmovima, no i već etablirani glumci katkad će se – zbog love – sramotiti po trećerazrednim hororima ili komedijama u kojima je podrigivanje vrhunski doseg humora. Evo dva primjera!

Julia Louis-Dreyfus: Trol, 1986.

Nakon tri godine redovitog nastupanja u popularnu humorističkom skeč-programu “Saturday Night Live”, Julia Louis-Dreyfus zaključila je kako je došlo vrijeme da se pojavi na velikom platnu. Od silne želje za filmskom karijerom, u potpunosti je zaboravila na kriterije te je prihvatila ulogu u hororu “Trol” redatelja Johna Carla Buechlera. Kako biste spoznali puninu njenog podbačaja, ukratko ćemo vam dočarati sadržaj filma: simpatična obitelj seli u novi stan, izražavajući vjeru u početak idiličnog života u skladu s prirodom, tradicionalnim vrednotama i sličnim glupostima. Ali, avaj, kuću je zaposjeo trol, groteskno stvorenjce velikog nosa, dugih ušiju i podlih namjera. Kako bi potonje lakše ostvario, zaposjedne tijelo najmlađeg djeteta u obitelji. U liku dražesne curice, monstrum kreće u akciju pretvaranja svekolikog pučanstva u trolove, ali njegove imperijalističke težnje zaustavi brat zaposjednute, uz pomoć susjede vještice i prstena koji baca zelene zrake. Jeanette Cooper, lik koji tumači Julia, naivna je djevojka čiji je zadatak kolutati očima, “dramatično” se hvatati za glavu, ispustiti vrisak-dva, a potom izdahnuti pod trolovim rukama prije petnaeste minute filma. Kritičari su, ne treba ni napominjati, sasjekli uradak. “Ako ste lišeni ukusa i svih kriterija, ili ste se pak nedavno podvrgli lobotomiji, pred vama je vrhunska filmska poslastica”, napisao je jedan od njih. Juliji nije trebalo dugo da shvati koliko se zeznula. “Kad sam pogledala ovaj užas, pozlilo mi je. Bila sam uvjerena da će početak moje filmske karijere ujedno biti njen kraj”, ispričala je glumica. Srećom, nije bilo tako. Nepune dvije godine nakon poraznog debija, dobila je ulogu života, onu Elaine Benes u kultnom serijalu “Seinfeld”. Mušičava, neurotična, katkad podmukla Elaine donijela joj je prestižnu nagradu “Emmy” i niz novih angažmana, a dani vrištanja u trećerazrednim hororima zauvijek su ostali iza nje.

Michael Caine: Ralje IV., 1987.

“Alfie”, “Hannah i njene sestre”, “Pogreb u Berlinu”, “Dobar posao u Italiji”, “Bitka za Britaniju”, “Četvrti protokol”, “Kućna pravila”, “Otrovno pero markiza de Sadea”, “Prestiž”… Iza Michaela Cainea je preko stotinu filmskih uloga, mahom izvrsnih, što mu je donijelo priznanje “zapovjednika britanskog reda”, a kasnije i titulu “sir”. U svakom žitu se, međutim, nađe kukolj, a u Caineovu slučaju radi se o ulozi u četvrtom nastavku filmskog serijala “Ralje”. Radnja je imbecilna: pokvareni ali ingeniozni morski pas namjerio se na članove obitelji Brody, pa ih pokušava jednog po jednog doručkovati do kraja odjavne špice. Njegov motiv nije glad, već osveta: ovi su mu, nastavak ranije, koknuli voljenog rođaka. Kad film počiva na takvoj premisi, od njega doista ne možete očekivati mnogo, ali “Ralje IV.: Osveta” nadmašuju sebe: zla ribetina bez problema prepliva put od New Yorka do Bahama za manje od jednog dana, a uz to pluta na vodi poput bove te riče kao bijesni lav. Specijalni efekti također su otužni: u završnoj sceni, kad biste trebali drhtati od napetosti i straha, lijepo se ističe lažna glava predatora. Najgora od svega ipak je Caineova gluma, koja mu je priskrbila nominaciju za “Zlatnu malinu”. Primjerice, dok spašava unesrećene malim avionom, glumac ima izraz kao da pokušava snagom uma zaustaviti dijareju eksplozivnog tipa. Najnevjerojatniji podatak ostavili smo za kraj: zbog snimanja ove idiotarije, Caine je propustio otići na dodjelu Oscara i preuzeti svoj kipić za “Hannah i njene sestre”. I, što je najgore, ni najmanje mu nije neugodno zbog toga. “Nisam vidio taj film, ali je po svemu sudeći grozan, uključujući moj nastup. Vidio sam, međutim, svoju kuću, koju je taj film izgradio, a ona je veličanstvena!”, pragmatično se osvrnuo na podbačaj karijere.

Piše: Lucija Kapural

Komentari