Najbizarnije reklame svih vremena: Mljeveni pilić, pas samoubojica i razvratne kobasice

Postoji li išta iritantnije od bloka reklama koji vam uvale u najnapetijem trenutku filma? Da stvar bude gora, većina tih reklama nepodnošljivo je glupa: od anoreksičnih manekenki koje s orgazmičkim izrazom lica proždiru čokoladu, preko antipatičnih tinejdžerica koje vas pokušavaju uvjeriti da je imati menstruaciju nešto divno, sve dok je uz vas uložak sa super-upijajućim moćima, do gugutavih bebica ili mačića koji bi vas trebali raznježiti i nagnati na mahnito trošenje. Ipak, i među marketinškim stručnjacima ima ljudi s  originalnim, katkad šokantnim idejama. Evo nekoliko nezaboravnih primjera!

Neobična marketinška strategija – brutalna iskrenost!

Robert Lee Cullman, trgovac montažnim kućicama iz Alabame, poslužio se uistinu ortodoksnim marketinškim alatom – iskrenošću! U promotivnom spotu za svoju tvrtku “Cullman Liquidation” iz 2009. godine, pred kameru je stao neobrijan, smrknut poput predsjednika stranke koja nije prešla izborni prag, u staroj zgužvanoj majici s nekoliko fleka od kečapa, te izgovorio sljedeće besmrtne riječi: “Neću gubiti vaše vrijeme nego ću vam reći kako stvari doista stoje. Prodajem šugave montažne kućice a ne vražje palače. Sklepane su od drva sumnjive kakvoće, rabljene, a mnoge od njih imaju mrlje koje nećete ukloniti ni da čitav dan provedete na koljenima, s četkom i deterdžentom u rukama. Ako je to ono što tražite, uz pomoću nekvalificiranih suradnika dovest ću ih u dva dijela kamo god treba. A sad malo o meni: izbacivač iz Birminghama, s kojim sam se zakačio, pet puta me udario francuskim ključem u glavu, a ljubavnik moje žene metalnom mi je palicom slomio čeljust. Stoga, ako ne kupite moje kućice, nećete mi povrijediti osjećaje. Na kraju, poručujem vam da navratite u ‘Colleman Liquidation’ i priuštite si dom o kakvom nikada niste sanjali. Ili nemojte, zaboli me briga za vas!”. Da znamo gdje ćemo s njom, odmah bismo naručili jednu montažnu kućicu…


Tenisice nisu samo za trčanje

Mama vas je sigurno učila da nije pristojno, a bogme ni lijepo, izrugivati se nosatim, ćelavim, krezubim, ćoravim ili debelim ljudima. Oni koji su 2014. godine radili reklamu za tenisice marke “Diesel” smatraju da je to sjajna zabava. Video u krupnom planu prikazuje debelu, celulitičnu žensku stražnjicu u tangama. Odjednom se pojavi dlakava muška noga u sjajnim bijelim tenisicama i opali je iz sve snage. Dok sat sa strane odbrojava koliko se njeno salo talasa (šezdeset četiri sekunde, ako vas zanima), pojavljuje se reklamni slogan: “Dieselove tenisice – dobre za trčanje, još bolje za isprašiti nekome tur!”. Kakve li suptilnosti!

Rusko meso

On je divovski čovjek-kobasica. Ona je zgodna crnka kanibalskih sklonosti. Drugim riječima, stvoreni su jedno za drugo. Dok mariachi grupa svira u pozadinu, ona prilazi objektu svoje žudnje i nježno mu odgriza uho. Ovo nije kratki sadržaj nadrealističkog filma Luisa Buñuela, nego reklama za jednu rusku mesnicu otprije desetak godina. Dobar tek!

Mračna strana čokolade 

Uistinu osebujnom strategijom koristili su se oni koji su 2010. radili reklamu za “Caribu Bitter”, gorku čokoladu sa sedamdesetpostotnim udjelom kakaa. Na njenom početku, možete vidjeti dražesnu djevojčicu s velikom crvenom mašnom u kosi i širokim osmijehom na licu. Malena se igra s pilićem, svojim ljubimcem… Kako bi pretpostavio naivni gledatelj. Kad se počnete rastapati od posvemašnje slatkoće, curica ubaci nedužnu životinjicu u stroj za mljevenje mesa i napravi ono što se sa strojem za mljevenje mesa radi. U trenutku dok zurite u ekran skamenjeni od užasa, glas koji kao da pripada Hannibalu Lecteru zagrmi: “Caribu Bitter – tamna strana slatkog!”. Originalno, priznajemo… Ali uistinu ogavno!

Kako spriječiti pseći suicid?

Reklama za automobilske gume “Bridgestone” počinje kao jedna od tipičnih ljigavih romantičnih komedija, samo što su umjesto Meg Ryan i nekog crnokosog zavodnika u glavnim ulogama životinje, preciznije psi. Dok nježna ljubavna pjesma svira u pozadini, naočit mješanac ponosno korača ulicom kako bi “zaručnicu”, zavodljivu francusku pudlicu, iznenadio poklonom – sočnom kosti. U trenutku kad stiže pred njenu pseću kućicu, dočekuje ga potresan prizor od kojeg mu kost ispada iz usta: njegova draga bez imalo srama se nateže s nekim ružnim, slinavim buldogom. Slomljen, četveronožni rogonja odjuri u suprotnom pravcu. Dolazi do ceste i čeka da naiđe auto, da pod njegovim kotačima završi sa svojim psećim životom. Crni džip koji juri sto na sat učini mu se prikladnim za tu svrhu, pa nesretna beštija skoči pred njega… Ali, avaj, nije računao s tim da su na vozilu super-ultra-mega-turbo-pouzdane gume “Bridgestone”, pa se vozač zaustavlja tik do njega. Pas odlazi, ovaj put uzdignute glave, kao da je upravo zaključio kako bi mu pametnije bilo potražiti novu kuju.

Najslađa ejakulacija

Da seks prodaje, jasno je i poslovičnim vrapcima na grani. Najstarijim marketinškim oruđem 2013. godine su se poslužili autori reklame za “Skittles”, čokoladne “tabletice” presvučene šarenom glazurom. Radnja videa odvija se u ofucanoj motelskoj sobi, u kojoj tek vjenčani golupčići konzumiraju brak. On, riđ, brkat i ružan kao PDV, zadiže zakonitoj družici vjenčanicu i izražava joj svoje osjećaje u doggy položaju. Ona, lijepa i plava, uzdiše poput Brianne Banks u najboljim danima i viče “Daj mi ga, daj mi ga!”. Baš kad pomislite da je riječ o reklami za kondome ili kontracepcijske pilule, zaskoči vas neviđena kreativnost bogova marketinga: mladoženja prevrće mladu na leđa, a potom se ručno olakšava po njoj… Ali, čekajte, umjesto sjemena života, po njenim grudima, licu i gladno razjapljenim ustima prosipa se na stotinu šarenih bombona! Konzervativni Amerikanci reklamu su smjesta zabranili, a mi mislimo da je riječ o malome umjetničkom djelu.

Piše: Lucija Kapural

Komentari