Zapisano u genima: Majka je dobila ovacije za ulogu prostitutke Fantine u “Jadnicima”, za koju će njena kći dvadesetak godina kasnije biti nagrađena Oscarom!

Krupne oči srne koja se našla pred automobilskim farovima, fragilna konstitucija, porculanska put, sramežljiv osmijeh… Anne Hathaway na prvi se pogled doima poput bespomoćnog curetka. U njenom slučaju, međutim, ne treba suditi knjigu prema koricama. Anne nije nikakva smjerna djeva koja je iskočila iz prošlostoljetnog ljubića – s guštom će odbaciti krpice sa sebe čak i ako to nije “umjetnički opravdano”, uživa u brzoj vožnji i kvalitetnom viskiju – srećom, ne istodobno. “Uporna sam, odlučna i gotovo patološki tvrdoglava. Ne prihvaćam polovična rješenja, a zbog karijere bih, ako zatreba, hodala i kroz žeravicu”, priča ona. S takvim stavom, uspjeh nije mogao izostati: u kratkom roku pobjegla je iz kalupa “Disneyeve” zvjezdice i nametnula se kao glumica karakternog kalibra, a nakon nevjerojatne fizičke transformacije za potrebe filma “Jadnici” iz 2012. godine, u njenim je rukama završio itekako zasluženi Oscar.

Žena Williama Shakespearea

Anne Hathaway rođena je 1982. u Brooklynu u New Yorku. Nije slučajnost da dijeli ime sa Shakespeareovom suprugom: roditelji, odvjetnik Gerard i kazališna glumica Kate, iznimno su načitani ljudi zaljubljeni u engleske klasike. Dok su njena braća, stariji Michael i mlađi Tom, uživala u sitnim nestašlucima, Anne je bila ozbiljno, pomalo starmalo dijete. “Naučila sam čitati prije četvrtog rođendana i doslovce sam ‘gutala’ knjige. Mama je govorila da ću pokvariti oči i tjerala me da što češće iziđem na svjež zrak, kako to normalna djeca čine”, ispričala je.

Kad joj je bilo šest godina, obitelj seli u Millburn u New Jerseyu. Gerard Hathaway je, naime, postao partner u tamošnjoj uspješnoj odvjetničkoj tvrtki, što je obitelji osiguralo lagodan život. U kratkom roku, nametnuo se kao glavni savjetnik kod spajanja moćnih kompanija i restrukturiranja investicijskih banaka, a ugovori koje je nadgledao bili su vrijedni i po nekoliko milijardi dolara. Kate, dinamična i hiperaktivna žena, s lakoćom je odrađivala brigu o troje djece i nastupe na kazališnim daskama. Ovacije publike donijela joj je uloga prostitutke Fantine u prvoj američkoj turneji mjuzikla “Jadnici”, adaptacije istoimena romana Victora Hugoa – ona za koju će njena kći dvadesetak godina kasnije biti nagrađena Oscarom!

Prije nego što je shvatila da je naslijedila majčin umjetnički gen, Anne se bavila mišlju da postane – časna sestra! “Držalo me to do trenutka kad je Michael priznao da je homoseksualac. Nisam više mogla podržavati religiju koja ne podržava mog brata. Premda sam i dalje osjećala duboku vezu s onostranim, prestala sam odlaziti u crkvu jer mi se to činilo licemjernim”, objasnila je.


Nasljednica Audrey Hepburn

U gimnaziji Millburn High, koja slovi za jednu od najprestižnijih u Americi, bila je najbolja učenica. Nakon nastave, pohađala je brojne glumačke tečajeve, a njen talent vrlo je rano zapažen. Postala je prva tinejdžerica koju su primili u kazališnu trupu “Barrow Group”, rasadnik budućih zvijezda. Svestrana djevojka učila je i zborsko te solo pjevanje (kao kristalno čist sopran, nastupila je u čuvenom Carnegie Hallu!), a svladala je i nekoliko glazbenih instrumenata. Uza sve obaveze, uspjela je maturirati godinu prije vršnjaka i upisati studij engleske književnosti i ženskog pisma na elitnom Vassaru.

Akademska karijera, međutim, neće biti dugog vijeka. Kao 19-godišnjakinja, otišla je na audiciju za ulogu u filmu “Princezini dnevnici”. Premda nije mnogo očekivala, sudbina je odlučila uplesti prste. Kad je čitala tekst, ljuljala se na stolici te “otresla” na pod koliko je duga i široka. Redatelj Garry Marshall bio je oduševljen: Anne je bila kao stvorena za ulogu nespretne ali lijepe djevojke koja, eto, doznaje da je princeza te se pod strogom paskom učitelja ponašanja mora osloboditi svojih nerafiniranih manira. “Ona je kombinacija Julije Roberts, Audrey Hepburn i Judy Garland, ali je istodobno vrlo posebna”, ispričao je slavni filmaš. Film je zaradio preko 165 milijuna dolara na kino-blagajnama, a Anne je postala miljenica tinejdžerske publike. Zvjezdani status zacementirala je ulogom u nesretno zaljubljene mormonke u Disneyevoj drami “Druga strana raja”.

Na setu “Začarane Elle”, pomaknute verzije Pepeljuge, još jednom je glumila princezu koja se suočava sa životnim nedaćama. Kemija između nje i Hugha Dancyja, koji je portretirao lik princa, bila je vrlo opipljiva – možda zato što je dvoje mladih rezmjenjivalo nježnosti i nakon što bi se kamere pogasile. Dancy se preko ušiju zaljubio u osam godina mlađu glumicu, čak ju je upoznao s roditeljima i maštao o zajedničkom životu, ali je Anne imala drugačije planove. Otkantala ga je nedugo po završetku snimanja, uz objašnjenje da je “premlada za vezivanje na duže staze”. Imala je, uostalom, pametnija posla – nezadovoljna tijekom karijere, odlučila je napraviti radikalan zaokret. “Kritičari su me nazivali ‘djevojkom s tijarom’, što mi je išlo na živce. Bila sam sita uloga slatkih, naivnih djevojčica”, objašnjava. Ipak, još jednom će morati staviti krunu na glavu – ugovorno je bila vezana za snimanje nastavka “Princezinih dnevnika”. Premda je formula još jednom upalila, zbog perolake komedije propustila je glavnu ulogu u Schumacherovom “Fantomu u operi”, što nikad nije prežalila.

U zabavnom parku na halucinogenim drogama

Stiglo je vrijeme da iskaže sav raspon glumačkog talenta. U drami “Pustoš” portretirala je razmaženu djevojku iz imućne obitelji koja, željna izazova, upadne u društvo gradskog polusvijeta. Napokon se odmaknula od uloga naivnih curetaka – bez puno razmišljanja odbacila je krpice sa sebe kako bi snimila scene seksa u automobilu. “Ne shvaćam zašto je moja golotinja izazvala toliku pompu – ta to je dio glumačkog posla. To je kao da se čudite zubaru koji je uzeo bušilicu u ruke”, ispričala je.

Grudi je pokazala i u “Planini Brokeback”, hvaljenoj drami Anga Leeja. Uloga odlučne Teksašanke koja čini sve kako bi upecala savršenog momka, da bi potom doznala kako ovaj preferira druge momke, vinula ju je u vrh najtraženijih holivudskih glumica. Zbog uloge spisateljice Jane Austen u biografskoj drami “Postajući Jane” svladala je britanski naglasak i naučila svirati klavir, a odmor od teških drametina pronašla je u britkoj komediji “Vrag nosi Pradu”. Zbog uloge asistentice dijabolične modne urednice (u kojoj nije teško prepoznati zloglasnu Annu Wintour), morala je izgubiti popriličan broj kilograma. “Kolegica Emily Blunt i ja bile smo na strogoj dijeti koja se sastojala od voća, povrća, malo ribe i puno očaja. Držale smo se jedna za drugu jer od slabosti nismo mogle stajati na nogama i non-stop smo cmizdrile. Čim je pala zadnja klapa, počastile smo se hamburgerima, koje smo zalile kriglom piva”, prisjeća se. Snimanje komedije “Ulovite Smarta”, u kojoj je glumila tajnu agenticu, bilo je puno zabavnije. “Glumiti sa Steveom Carellom je kao ući u zabavni park na halucinogenim drogama”, slikovito se izrazila.

Od “nulerice” do Oscara

U Demmeovoj drami “Rachel se udaje” glumila je nekontroliranu narkomanku koja stiže na sestrino vjenčanje ravno iz klinike za odvikavanje od ovisnosti, da bi izazvala pravi urnebes u obitelji. “Osjetila sam snažnu povezanost s likom – moji i njeni emocionalni kanali odmah su se poklopili”, ispričala je. Poklapanje emocionalnih kanala priskrbilo joj je nominaciju za Oscar i Zlatni globus. Tim Burton povjerio joj je ulogu Bijele kraljice u “Alisi u zemlji čudesa” (svoj lik opisala je kao “punk-rock veganku s blago psihotičnim tendencijama”), a Christopher Nolan onu Žene-mačke u filmu “Vitez tame: Povratak”, nastavku serijala o Batmanu. “Bila sam prestrašena kad sam doznala da ću krenuti stopama Michelle Pfeiffer i Halle Berry. Bojala sam se da nisam dovoljno seksi za tu ulogu, no sve se promijenilo nakon što sam navukla onaj pripijeni kostim od lateksa. Kad sam se pogledala u ogledalo, zaljubila sam se u samu sebe”, priznaje.

A onda je stigao veliki trijumf, kruna Anneine karijere. Film “Jadnici” Toma Hoopera, adaptacija kazališne senzacije koju je u tri desetljeća prikazivanja vidjelo 60 milijuna ljudi u 43 zemlje svijeta, pokazala se punim pogotkom. Za ulogu Fantine, siromašne tvorničke radnice koja se odaje prostituciji kako bi nahranila dijete, Hathaway je zasluženo nagrađena Oscarom, Zlatnim globusom i BAFTA-om. Kritičari su Anneinu glumu opisali kao “vulkansku”, a njena izvedba pjesme “I Dreamed a Dream” našla se pri vrhu Billboardove top liste. “Ova uloga za mene je bila neobično važna, što zbog ljubavi prema Victoru Hugou, a što zbog odavanja počasti majci, koja je bila veličanstvena Fantine na kazališnim daskama”, ispričala je glumica, koja je zbog uloge doživjela nevjerojatnu fizičku transformaciju – osim što je obrijala glavu na “nulericu”, izgubila je preko 15 kilograma.

Pod istragom FBI-a

Koliko je pametno birala uloge, toliko se nevještom pokazala kod izbora partnera. Nakon što ju je dugogodišnji momak Topher Grace, zvijezda serijala “Lude sedamdesete”, nogirao zbog neke anonimusice, zaklela se kako više neće izlaziti s kolegama. Ubrzo je, međutim, skočila samoj sebi u usta – hodala je s glumcima Jamesom Holzierom i Joshom Lucasom (prvi je “potrajao” dva mjeseca a drugi nepuna tri tjedna). Kraće vrijeme gužvala je plahte vlasnika restorana Scotta Sartiana, a vezi je presudila mladićeva – navodno osnovana – ljubomora.

Baš kad se činilo da se nikad neće skrasiti, u njen život je ušao četiri godine stariji Raffaello Follieri, talijanski građevinski poduzetnik. Elokventan, markantan i galantan, imponirao je mladoj glumici, koja se prvi put u životu zaljubila kao tetrijeb. Follieri je odabranici priuštio život na visokoj nozi: zasipao ju je skupocjenim nakitom, vodio je na glamurozna putovanja, a čak ju je uključio u svoj posao. Idila je potrajala četiri godine, a tada se sve srušilo kao kula od karata.

U lipnju 2008. godine, Follieri se našao pod povećalom porezne službe, nakon što je propustio predati tražene formulare za svoju tobože neprofitnu organizaciju “Follieri Foundation”. Ubrzo se pokazalo da je to tek vrh sante leda i da je Follieri običan – folirant. Agenti FBI-ja otkrili su da je “altruistični biznismen”, kako se predstavljao, izvukao na desetke milijuna dolara iz džepova bogatih katolika. Pozivao ih je, naime, da investiraju novac u njegove lažne poslove, tvrdeći da je predstavnik Vatikana. Nakon njegova uhićenja, i Hathaway se našla pod istragom: ustanovljeno je da je glumica imala koristi od muljaža svoje gore polovice, koja je nelegalno stečenim novcem financirala njen luksuzni život. Da stvar bude gora, bila je direktno povezana s njegovom organizacijom, kao donorica i članica odbora direktora. Shvativši da je vrag odnio šalu, Anne je brzopotezno nogirala “čovjeka svog života”, ustvrdivši kako pojma nije imala o njegovim mutnim poslovima. Glumica je imala niz neugodnosti: zaplijenjeni su njeni privatni dnevnici, bila je prisiljena vratiti sve darove koje je primila od Follierija… FBI je nakon toga objavio kako protiv nje neće podizati krivičnu prijavu.

Znajući da će je tabloidi razapeti, pala je u tešku depresiju. Pušila je cigaretu za cigaretom, nije jela ni spavala, samo je sjedila u zamračenoj sobi i plakala. Kasnije će o tim danima ispričati: “Činilo mi se da je netko izvukao tepih ispod mojih nogu. Sve u što sam vjerovala, sve što sam cijenila, u trenutku je isparilo”. Follieri je osuđen po svih četrnaest točaka optužnice (pranje novca, urota i novčana prijevara samo su neka od njegovih nedjela). Osim vječne sramote, dobio je četiri i pol godine zatvora.

Premda je tvrdila da više ne želi imati posla s muškarcima, samo nekoliko mjeseci kasnije glumica se spetljala s Adamom Shulmanom, slabo poznatim glumcem i dizajnerom nakita. Ovaj je ekspresno uselio u glumičinu vilu, a nakon pola godine suživota, uplovili su u bračnu luku. Danas su ponosni roditelji dvojice sinova, petogodišnjeg Jonathana i trogodišnjeg Jacka.

Piše: Lucija Kapural

Komentari