U zadnje vrijeme se priča o razlozima posebnog okusa McDonald’sovog pomfrita

Fotografija: Screenshot YouTube Popsugar's.

Vjerojatno volite pomfrit iz McDonald’sa, a tko ga ne voli. Znamo da pomfrit napravljen u kućnoj radinosti nema tako dobar okus. Očito postoji razlog zbog kojega je to tako. Na američkom tržištu tajnu njegove specifičnosti bombastično je “otkrio” TikToker Jordan Howlett.

Što piše na hrvatskim stranicama McDonald’sa?

Recepture u ovakvim lancima brze hrane se razlikuju u svijetu zbog čega ponuda u Sjedinjenim Državama ne mora biti identična onoj na drugim tržištima. Pogledali smo što piše o McDonald’sovom pomfritu na hrvatskim stranicama. Tu stoji da je riječ o pomfritu koji se pravi: “od najkvalitetnijih cijelih krumpira posebne duguljaste sorte Russet”. Iskreno kakva je razlika između ovog krumpira i ostalih nismo najsigurniji. Naime, kao i kod većine restorana brze hrane namirnice ovdje stižu manje-više u zamrznutom stanju. U tom lancu postoje točno određeni dobavljači od kojih McDonald’s kupuje svoje proizvode. Na hrvatskoj stranici piše i ovo: “Hrskavost postižemo rezanjem dugačkih krumpira na tanke komade, a zlatnu boju prženjem u visokokvalitetnom 100% biljnom ulju od suncokreta i uljane repice”. Zbog čega tajnu finoće na hrvatskom tržištu, čini se, treba tražiti u vrsti krumpira i mješavini dvaju ulja.

Kako “imati i ovce i novce”?

Prema tvrdnji popularnog TikTokera ovi se krumpiri prije zaleđivanja djelomično prže ne samo u biljnom ulju već se u njega dodaje i aroma govedine. Nakon toga se krumpirići zamrzavaju i šalju u razne restorane ovog lanca brze hrane. Dodavanje arome govedine nije se zbilo preko noći i poznato je već dulje vrijeme. Od kada se pojavio McDonald’sov pomfrit 1955. godine on se spremao i dobrim dijelom na goveđem loju. Američki konzumenti su se kroz desetljeća jedenja takvog pomfrita naviknuli na njegov specifičan okus. U 90-im godinama prošlog stoljeća došlo je do žestoke rasprave o štetnosti plasiranja jela koja sadrže veliku količinu zasićenih masnih kiselina što je rezultiralo izbacivanjem goveđe masnoće. Ubrzo se pokazalo da ljudi nisu zadovoljni novim drugačijim okusom, pa je nađen kompromis u stilu “kako imati i ovce i novce” te se u ulje počela dodavati i aroma govedine. Početkom ovog stoljeća došlo je do spora između vegetarijanaca i hinduista s jedne strane i McDonald’sa s druge. U njemu je McDonald’s morao isplatiti prevarenoj strani, koja je mislila da jede bezmesan proizvod, 10 milijuna dolara. Danas je “prirodna aroma govedine” uvrštena u popist sastojaka na američkom tržištu. Posebno se navodi da pomfrit nije ni veganski ni vegetarijanski proizvod. Tako da glede ove izjave TikTokera možemo reći sljedeće – dilema je davno riješena, samo što velik broj ljudi  ne obraća pozornost na sitno ispisane detalje. Posebno je pitanje koliko danas u toj “prirodnoj aromi govedine” ima kemije, a koliko stvarne govedine, odnosno što točno podrazumijeva prirodna aroma.


Piše: Sonja Kirchhoffer

Komentari