Pustinjak koji je postao “vukodlak”, a onda i strašni serijski ubojica i kanibal

Fotografija: Screenshot YouTube ( Twilight: New Moon (7/12) Movie CLIP - Jacob's Transformation (2009) HD).

Prije pola stoljeća još su se prepričavale bajke u klasičnoj maniri, poput onih u kojima vuk pojede baku ili o vješticama koje proždiru djecu i sličnih. Danas te priče obično dolaze u “filtriranoj”  varijanti, i sve ih više zamjenjuju sofisticirane bajke prilagođene suvremenim društvenim normama. No priča koju ćemo vam danas ispričati nalikuje na klasične surove bajke, s tom razlikom da se ona uistinu dogodila u Francuskoj u 16. stoljeću. Ukoliko spadate u ljubitelje malo surovije tematike, pročitajte priču koju vam donosimo u nastavku.

Pustinjak se ženi

Gilles Garnier glavi je lik ove priče, a prema dostupnim podacima živio je u okolici grada Dolea na istoku Francuske kao pustinjak. U svom usamljenom životu nekako je uspio nabasati na ženu koja se zvala Apolline, i koja mu je iz nekog razloga odlučila postati ženom. Ženidba se zbila u kasnim 60-im ili  ranim 70-im godinama 16 stoljeća.Nakon ženidbe nije se nikako htio preseliti u grad već je zajedno sa ženom, unatoč njezinom negodovanju, odlučio ostati živjeti podalje od gradske gužve. Vjerojatno je ženino nezadovoljstvo stvorilo probleme u braku, ali nije se on na to obazirao.

Potraga za zvijeri

Nedugo nakon toga u ovom inače mirnom kraju počeli su se događati stravični zločini. Prvo su počela nestajati djeca,a potom su nalažena njihova izmrcvarena i osakaćena tijela. Nakon što je prijavljen nestanak većeg broja djece, lokalne vlasti su odlučile krenuti u potragu za ubojicom. Zaključile su nakon što su nađeni ostaci dječjih tjela da iza svih ovih slučajeva ne može stajati čovjek već samo zvijer. Nakon pomne analize kakva bi to zvijer mogla biti, a koja trga meso svojih žrtva, vadi njihove iznutrice, jednoglasno su zaključili da iza svega toga može stajati jedino vukodlak. I tako je pronađen krivac Garnier, i to u trenutku dok se hranio svojom novom žrtvom.


Efikasno mučenje

Odmah je uhićen, a pri tome nije navedeno je li bio u “transformiranom obliku”. Uslijedilo je mukotrpno suđenje u kojem je, naravno, primijenjeno mučenje kako bi se iznudilo odgovarajuće priznanje. Budući da su njegovi mučitelji bili domišljati i vješti u iznudi priznanja, Gilles je u mukama iskonstruirao čitavu priču o svom pretvaranju u zvijer. Tako je naveo da je svemu što se događalo kumovao demon kojega je susreo dok je lovio u šumi. On mu je dao mast koja će mu pomoći u pretvaranju u vuka, kako bi lakše lovio plijen. Budući da su mu na kraju plijen bila djeca u dobi između 9 i 12 godina, očito mast nije bila previše djelotvorna i “pretvarao se” u priločno nesposobna vuka. Nakon priznanja optužen je za kanibalizam i ubojstvo četvero djece, premda ima naznaka da je broj njegovih žrtava bio veći.

Kraj u skladu s epilozima klasičnih bajki

Krenimo sada u nekakve realnije teorije, često se navodi da je ubijao kako bi osigurao hranu za svoju ženu i sebe, i da je upravo zbog tog pribjegao ubijanju djece, no nije li mu bilo lakše loviti šumske životinje kako bi se prehranio, kojih je tada bilo u znatno većem broju nego danas. Sagledavajući cijelu priču jedino je logično objašnjenje da je Gilles bio duboko poremećena osoba. Navodno je dijelove dječjih tijela odnosio kući i dijelio ih sa ženom. Jednom je prigodom, kažu, kućni donio i čitavu dječju nogu, zbog čega supruga dotičnog nije mogla ne znati da njen dragi i nije baš sav svoj. Kakva je bila njezina sudbina nije zabilježeno, ali je zato kraj ovog “vukodlaka” dobro poznat. On je spaljen na lomači 1573. godine, rekli bimo sasvim adekvatno epilozima klasičnih bajki.

Piše: Sonja Kirchhoffer

Komentari