Ovi pivari stvorili su uistinu ekstravagantne napitke – biste li se usudili kušati ih?

Pivo sadrži gotovo sve minerale koje trebamo da bismo preživjeli. Vjerojatno ne postoji piće koje će vam tako efikasno pogasiti žeđ te istodobno smiriti živce, pa ne čudi podatak da ga konzumiraju milijuni ljudi na svim stranama globusa. Ujedno je riječ o jednom od najstarijih napitaka: užitak ispijanja piva bio je poznat još neolitičkom čovjeku, a graditelje piramida isplaćivali su upravo ovim ovim tekućim nektarom. Zanimljivo, proizvodnja piva u drevnom Egiptu bila je rezervirana za pripadnice ljepšeg spola, a samo su ga one smjele i prodavati. Njime su se sladili i strašni Vikinzi, o čemu svjedoči mit o svetoj kozi koja hrabre ratnike u Valhali poji pivom koje joj nepresušno teče iz vimena. Upravo pivo bilo je pokretač agrarne revolucije – žeđ za njime dovela je do modernij metoda obrade tla. Znamo li koliko je ovaj napitak bio važan kroz povijest, razumljivo je da suvremeni pivari ne prestaju iznalaziti nove okuse, boje i mirise piva. U toj slavnoj tradiciji, svoj obol su dali i znanstvenici: godine 2014. stvorili su pivo s okusom – fosila! Na kosti staroj trideset pet milijuna godina pronašli su, naime, kvasac te od njega napravili slatkasto, aromatično pivo koje su duhovito nazvali “Bone Dusters Paleo Ale”. Evo još dva slična primjera – biste li se usudili kušati ove ekstravagantne tekuće kreacije?

Mrtve vjeverice i kraj povijesti

James Watt, kreativni genij kompanije “BrewDog”, na tržište je 2010. lansirao pivo sugestivnog naziva “Sink the Bismarck!”, koje sa postotkom od 41% alkohola uistinu može potopiti i najokorjeliju ispičuturu. Nezadovoljan stupnjem razornog efekta na jetru žrtava, ovaj, kupaca, Watt je otišao korak dalje – njegov “The End of History” reklamira se kao “najubitačnije, najskuplje i najšokantnije pivo na svijetu”. Nije riječ o pretjerivanju! S 55% alkohola, koliko sadrži, odnijelo je laskavu titulu najjačeg piva na svijetu, a možda i nekoliko života (nismo provjeravali). Nadalje, cijena od 756 dolara po boci toliko je paprena da bi i Jay-Z dvaput razmislio prije nego što se maši lisnice, a šokantni dio odnosi se na činjenicu da je boca upakirana u – tijela prepariranih životinja! Da, dobro ste pročitali: Watt i ekipa skupljali su beštije koje su završile pod kotačima automobila i inkorporirali ih u svoj bizarni proizvod. Kako su mnoga trupla bila u lošem stanju, opredijelili su se za limitiranu kolekciju: u prodaju su pustili samo dvanaest boca (sedam mrtvih lasica, četiri vjeverice i jedan zeko poslužili su kao ambalaža). Evo kako pivski Frankenstein opisuje svoju kreaciju: “Kraj povijesti je konceptualni brak između taksidermije, umjetnosti i pivarskog umijeća”. Sadržaj boce također je zanimljiv: riječ je o svijetlome belgijskom pivu s prstohvatom koprive i borovica, a ubitačna koncentracija alkohola postignuta je korištenjem “ekstremnih tehnika smrzavanja”, ma što to značilo. Ako ste skloni morbidnom kiču, ne smeta vam da boca iz koje pijete ima oči, imate viška love i suicidalne tendencije, vjerujemo da ste pronašli piće po svome izboru!

Pivo i pizza u jednoj čaši


Ima nešto gotovo perverzno ugodno u zagrizanju povećeg komada pizze, nakon kojeg slijedi polagano ispijanje krigle pjenušavog piva, po mogućnosti dok čovjek gleda finale Svjetskog prvenstva u nogometu (ili tursku sapunicu, ako je čovjek žena). Upravo tom idejom vodili su se Tom i Athena Seefurth, američki bračni par koji je 2006. godine na tržište lansirao pivo s okusom pizze. “Htjeli smo sljubiti dva omiljena okusa na inventivan i izazovan način”, objašnjava Tom, nekoć skromni grafičar iz Illinoisa, danas milijunaš. Njihov proizvod, “Mamma Mia Pizza Beer”, tamne je smeđe boje a miriše na češnjak, rajčicu, bosiljak i origano. Navodno se od njega lako napiti, jer imate osjećaj da se radi o hrani pa se ne možete zaustaviti. Bilo kako bilo, Ameri uživaju u ovom bućkurišu. Recept se čuva u najstrožoj tajnosti, a oni koji sudjeluju u proizvodnji morali su potpisati ugovore od nekoliko stranica o neotkrivanju podataka. Premda se slažemo da su pizza i pivo dobri drugovi, nismo sigurni trebaju li biti združeni na ovako intiman način…

Piše: Lucija Kapural

Komentari