Kratak fitilj, teške šake: Mračna prošlost jedne od najblistavijih holivudskih zvijezda

Arogancija, nekontrolirani temperament i sklonost rješavanju problema argumentom sile umjesto silom argumenata gotovo su dokrajčili karijeru Mickeya Rourkea, jednog od ponajboljih američkih filmskih glumca. Njegov pad sa zvjezdanih vrhunaca u glib anonimnosti, ovisnosti i siromaštva stvar je hollivudske legende.

Nakon golemog uspjeha filma “Devet i pol tjedana”, erotske drame Adriana Lynea iz 1986. godine, glumac je odlučio uništiti karijeru razbijanjem prikolica, kašnjenjem na snimanja, kao i druženjem s divljim motoristima, profesionalnim razbijačima i siledžijama svih vrsta. Mafijaški šef John Gotti i ozloglašeni reper Tupac Shakur bili su neki od njegovih divnih novih prijatelja. Takva poznanstva, kao i nepromišljena odbijanja uloga u filmovima poput “Kišnog čovjeka”, zapečatili su njegovu karijeru – činilo se, zauvijek. Umjesto spomenutog naslova, njegov viskijem natopljen mozak smatrao je da je pametnije prihvatiti ulogu u “Divljoj orhideji”, idiotskom mekom porniću iz 1989. godine. Na snimanju je zaveo lijepu Carre Otis, koja je vrlo brzo požalila što je na Mickeyevu bračnu ponudu dala potvrdan odgovor. Vrijeđao ju je na svakodnevnoj bazi, govoreći joj da je glupa i beskorisna, a premlaćivanje supruge zacijelo nije pridonijelo bračnoj harmoniji. Razvod je bio neizbježan.

Rourke je odlučio pokazati srednji prst Hollywoodu i posvetiti se onome što je smatrao svojim unutarnjim pozivom, šakanju. Postao je profesionalni boksač, a tjedno je zarađivao manje od dvjesto dolara. “Devedesete sam proveo u ringu, mlateći frajere za lovu. Nisam imao para, pa su mi prijatelji znali posuđivati za osnovne namirnice”, prisjeća se. O razlozima bijega od svjetla reflektora iskreno progovara: “Mrzio sam glumu, mrzio režisere, mrzio glupe kuje koje nazivaju sebe glumicama… Boks je puno čistiji, jasniji – točno znaš kad si na podu!”. Kako je Hollywood oduvijek bio otvoren za zločeste dečke, Mickey je 2005. godine dobio priliku za reanimaciju karijere. Nakon desetljeća profesionalne stagnacije, vratio se na spektakularan način, portretiravši opakog Marva u kultnom “Sin Cityju”, a uloga u “Boksaču” priskrbila mu je oskarovsku nominaciju. Jest taj Hollywood baruština puna zala, no lova je ipak lova…

Piše: Lucija Kapural


Komentari