Jeste li znali da je prvi vlak smrti otvoren prije 137 godina u New Yorku?

 

Prvi vlak smrti je pušten u promet na Coney Islandu u newyorškoj četvrti Brooklyn 1884. godine. Vlak smrti popularan je naziv za vlak koji ide po tračnicama u zrak, a danas se nalazi kao atrakcija u gotovo svim većim zabavnim parkovima. Vlak je odmah postao popularan jer je imao dionice na kojima je nakon laganog uspona vlaka slijedilo naglo spuštanje, što je izazvalo jaku navalu adrenalina.

Vožnja je trajala minutu

Vlak smrti izumio je američki inovator i poslovni čovjek LaMarcus Adna Thompson koji je danas, unatoč nizu drugih izuma, upravo najpoznatiji po ovom. Staza ovog prvog vlaka smrti bila je duga oko 180 m, a vlak je vozio brzinom od oko 9 km na sat. Nije imao kružnu putanju, a vožnja je trajala jednu minutu i koštala samo pet centi.


Projekt se isplatio u tri tjedna

Tračnice su se sastojale od drvenih paralelnih pruga koje su se spuštale u suprotnim smjerovima. Vožnja je postala toliko popularna da je u prosjeku donosila 600 dolara dnevno te je isplatila ovaj projekt unutar samo tri tjedna. U početku su sjedalice u vlaku bile okrenute prema natrag, što je kasnije izmijenjeno, a isto tako je izmijenjen dizajn staze, koja je dobila oblik kruga, kako bi vožnja postala što učinkovitija i uzbudljivija.

Sve veća atraktivnosti 

Nakon Velike depresije popularnost ovih vlakova i zabavnih parkova je pala jer je prosječan Amerikanac imao znatno manje novca negoli prije krize. No nakon otvaranja Disneylanda u Kaliforniji vlakovi smrti se ponovo vraćaju u modu, ali u moderniziranoj varijanti. Danas oni postaju sve atraktivniji jer im se povećava visina i brzina vožnje, kao i što se uvode nove tehnološke inovacije koje utječu na smjer vožnje pa se oni danas voze i izokrenuti naopačke.

Piše: Sonja Kirchhoffer

Komentari